24:08
Ook Sinan haalt de gesloten grens tussen Turkije en Armenië
erbij. Dat Armenië een arm land is en door voortdurende conflicten die grens gesloten is. Zo geen handel en economisch verkeer.
Wat hij nu doet is de schuld bij de Turken leggen voor de
armoede onder de Armenen.
Tevens zie je hier weer dat element van Turken slijten als de bad guys en de Armenen de arme slachtoffers. Omdat Armenen als de slachtoffers worden verkocht door deze charlatans, zullen ze nu dus niet vertellen dat Armeense agressie aan de grondslag ligt voor hun armoe.
(De grens is dicht vanwege Armeense agressie tegen een buurland. Armenen hebben zelf de keuze: opgeven bezetting grondgebied van een buurland of de grens blijft dicht.)
Tevens zie je hier weer dat element van Turken slijten als de bad guys en de Armenen de arme slachtoffers. Omdat Armenen als de slachtoffers worden verkocht door deze charlatans, zullen ze nu dus niet vertellen dat Armeense agressie aan de grondslag ligt voor hun armoe.
(De grens is dicht vanwege Armeense agressie tegen een buurland. Armenen hebben zelf de keuze: opgeven bezetting grondgebied van een buurland of de grens blijft dicht.)
25:50
Als ze een Armeen bij de grens interviewen worden ze door een
soldaat gewaarschuwd om er niet te filmen.
26:00
Ze gaan weg en komen aan bij een groep Armeense dorpelingen.
26:36
Haat is de rode draad die door het leven van Armenen loopt.
Overal kom je dat bij ze tegen. In Nederland hebben we het gezien (verslag deel 1 op 14:18).
Onder diaspora Armenen eveneens (zie part 1 op 14:35).
En die haat is dus niet alleen gericht tegen Turken, zelfs
mede-Armenen die in Turkije wonen ontkomen er niet eraan, zie verslag deel 5 op 18:38)
En nu zijn we daar getuige van Armenen in Armenië zelf. Eén
van die Armenen zien we losgaan: Turken moeten kapotgemaakt worden want “ze
zijn een smerig volk”.
Ara weer zich kapot schrikken van die haat onder zijn
mede-Armenen.
Kijk wat hij zat te lezen:
Ara, jullie verdrinken in die
fantasieliteratuur waarin de Turken als barbaren en wrede demonen worden
afgeschilderd. Zelf zit je de uitzendingen door
Turken als überbarbaren te slijten. Die trash van Lepsius en andere fraudeurs accepteer
je zonder vragen te stellen.
Na decennia met zulke Mein Kampfs
opgevoed te zijn is het geen wonder dat onder jullie zoveel haat is. Armenen
uit Nederland, rest van wereld en nu ook de Armenen uit Armenië die in dat gif
verdrinken.
Professor Halacaoğlu had Sinan voor die haat gewaarschuwd (zie verslag deel 5 part 2, op 42:07).
Professor Halacaoğlu had Sinan voor die haat gewaarschuwd (zie verslag deel 5 part 2, op 42:07).
28:27
De psycholoog Erwin Staub aan woord.
Hij beweert dat Armenen door falen erkenning van de Turken
voor hun leugens te krijgen, nogmaals zouden lijden.
Als Armenen hun hebzucht zouden bedwingen en in plaats van
genocide voor massamoord of slachtingen gingen, en erkenden dat ze diezelfde
misdaden hadden gepleegd op Turken en andere moslims, dan weet ik zeker dat
beide volkeren eruit zouden komen.
(Negeer voor de eenvoud de juridische vervolgingen tijdens de Eerste Wereldoorlog van diegenen die misdaden tegen de Armenen pleegden door de Ottomaanse staat.)
(Negeer voor de eenvoud de juridische vervolgingen tijdens de Eerste Wereldoorlog van diegenen die misdaden tegen de Armenen pleegden door de Ottomaanse staat.)
Maar Armeense hebzucht zit in de weg. En teveel carrières en
miljoenenbelangen staan dan op het spel onder Armenen en hun handlangers in
Europa en Amerika. En het was dom van ze om hun identiteit aan dat geenocide-luchtkasteel
te verbinden (zie part 1, 13:09).
29:08
Sinan vindt sorry wel op zijn plaats. Turkije weigert het,
maar hij zal het wel blijven doen.
Natuurlijk man! Je bent een Koerd (verslag deel 4 part 3, op 41:34), je hebt niks te verliezen. Het zijn immers de Turken die zullen moeten opdraaien
voor je gekniel aan de Armenen.
26:27
Taner Akçam krijgt weer het woord. De voormalige terrorist die in de jaren ’70 moordenaars had
opgezweept om Turken te vermoorden heeft het over dat erkenning van een misdaad de
eerste stap tot genezing is. Dat de Armeense samenleving alleen zou genezen als
Turkije hun megaleugen zou erkennen.
Deze huichelaar kan beter zijn eigen misdaden van destijds
erkennen. In plaats daarvan hangt hij de onschuldige politieke vluchteling uit om de Armeense leugens aan de man te brengen.
Voor Turkije die geclaimde misdaad (genocide) zou erkennen, dient dat
eerst bewezen te worden. De trash waarmee hij en anderen mee rondleuren
accepteert geen enkele onpartijdige rechtbank als bewijs. In deze weblog
struikel je van ene na andere dubieus materiaal waarmee deze flessentrekkers
een genocide proberen te slijten.
(Negeer nu voor het gemak de processen tijdens WO1 en het Malta-tribunaal. In een onpartijdige rechtszaak krijgen de Armenen en hun handlangers die nog voor
de kiezen)
31:02
De pro-Armeen Erwin Staub weer aan woord.
Zoals je van een non-wetenschapper kan verwachten slaat hij
een stap over: een beschuldiging, in dit geval genocide, dien je eerst te bewijzen. En
verkondigt zonder die vereiste stapt erna dat de [Turkse] samenleving het dient
te erkennen.
31.42
Meteen erna neemt een andere aanhanger van de Armeense
verhalen het stokje over: Erik-Jan Zürcher.
(31.54) Hij rept over dat elke land wel hele zwarte pagina’s
in zijn historie heeft.
(Bedenk dat deze charlatan door de Nederlandse staat wordt gefinancierd. Zonet las ik op de teletekst dat Nederland weigert excuses te bieden voor hun misdaden in Indonesië. Hele dorpen werden afgeslacht door Nederlandse troepen.
Maar als de kippen erbij zijn om leeghoofden zoals deze Zürcher te financieren om een genocide te promoten. Net als de Nederlandse omroep NPO/VARA die met deze serie de Turken als wrede barbaren en genocidale maniakken zit te slijten voor de argeloze kijker.)
Maar als de kippen erbij zijn om leeghoofden zoals deze Zürcher te financieren om een genocide te promoten. Net als de Nederlandse omroep NPO/VARA die met deze serie de Turken als wrede barbaren en genocidale maniakken zit te slijten voor de argeloze kijker.)
Zürcher, eerst bewijs jongen. Zonder dat bewijs moet je
zwijgen. We hebben gezien hoe sterk je kritische denkvermogen is,
zie ondermeer met het vervalste notitieboekje 'van' Talaat Pasja. Jou kan men blijkbaar van alles wijsmaken.
32:21
De makers van deze docuserie laten er geen doekjes om winden: meteen na Zürcher
neemt de pro-Armeense fanaticus Ton Zwaan het woord.
We zien Sinan hem tegenwerpen met de vraag of de Turken echt
zo slecht, zo wreed en moorddadig zouden zijn? Mogelijk zijn er wat bellen gaan
rinkelen bij hem na lezen van al die fantasieverhalen zoals die van de fraudeur Lepsius.
Zwaan antwoordt met dat Sinan misschien te weinig zou hebben
stilgestaan bij zijn eigen identiteit. En vervolgt met “Natuurlijk is het de
geschiedenis, je grootouders, je overgrootouders” en dat hij niet
verantwoordelijk zou zijn voor wat ze hadden aangedaan.
Over welke geschiedenis heeft Zwaan het? De historie die hij met
(onder meer) publicaties van de Duitse oplichter Lepsius construeerde en dat
materiaal aan argelozen zat te slijten?
(Zwaan, heb je de Turken nog
excuses geboden voor het feit dat je ze met een vervalste Hitler-citaat aan de
nazi’s probeerde te koppelen in je proefschrift, die waarmee je je doctorandus-titel
behaalde?)
33:07
Sinan over zijn Koerdische moeder die uit een dorp kwam met
een Armeense naam (34.09: Maghajur).
Hij wil nog eens nagaan of zijn familie bloed aan zijn
handen zou kunnen hebben. Ik denk dat Sinan doelde op dat daar Koerden woonden
en het dorp een Armeense naam had. En dat zijn familie ze afgeslacht of zo had. (Het
dorp blijkt daarvoor al Koerdisch te zijn geweest, zie 34:29)
Daartoe gaan ze naar het Armeense [Nationaal] archief in
Yerevan. (34.27: de directeur van het archief Amatuni Wirabyan begeleidt ze).
Daar zouden veel Armeense getuigenissen te vinden zijn.
33:27
Sinan vertelt de kijker dat Turken zouden beweren dat dat archief
gesloten zou zijn, maar zij na één telefoontje er al toegang kregen.
Sinan, je bent waarschijnlijk in de war met een ander
Armeens archief. Die in Boston, van de Dashnaks. Je had bij die het eens moeten
proberen.
Wat je in deel 5 (op 19:38) van de Russische archieven had gehoord, maar dan in het
kwadraat. Behalve Dashnak collaboratie met oorlogsvijanden in WO1 zul je er
waarschijnlijk ook stuff tegenkomen van wat de Dashnaks met ondermeer hun JCAG hadden uitgespookt.
33:44
Amatuni Wirabyan, de directeur van het Armeens Nationaal Archief
laat ze documenten in Armeense schrift zien.
Sinan gelooft alles wat die hem vertelt, ondanks dat hij het
niet kan lezen. Vergelijk hoe deze huichelaar zijn masker kwijtraakte toen er
Russische documenten over de Armeense gejudas aan bod kwamen (zie verslag deel 5 part 1, op 21:51).
34:29
Sinan aandachtig luisteren als de directeur een getuigenis in het Armeens opleest. De directeur vertelt aan een ander buiten beeld dat het dorp
waar de moeder van Sinan vandaan kwam (Maghajur) destijds een Koerdisch dorp
was.
Die getuige die hij aanhaalt rept niet over uitmoorden of afslachten. Er werd
juist brood aan kinderen uitgedeeld. Opluchting voor Sinan, geen massamoordenaars onder zijn familie.
35:02
Ara en de directeur zien het allemaal positief in. Er zal
ooit heus wel een einde komen dat de Armenen en Turken elkaar als vijanden
zouden zien.
Dat kan volgens deze charlatans dus alleen als Turken hun
voorouders als nazi’s bestempelen, de massamoorden van Armeense slagers
vergeten en erna voor de leugens van Armenen knielen.
Dat scenario is waarschijnlijk in een fantasie-universum.
Dat scenario is waarschijnlijk in een fantasie-universum.
36.33
Ze gaan naar een “105 jaar oude” Armeen (Movses Anashyan). Die zou zo ongeveer
de laatste overlevende van de Armeense tragedie zijn.
Hij ziet niet uit als een 105-jarige. Vul in Google
afbeeldingen “105-year old” en vergelijk erna de gezichten met die van de oplichter die men hier
opvoert. (37.10:) Hij vertelt wat hij als 5-jarige aan gruwelijkheden
had meegemaakt.
(37.38:) Sinan wil vergeving van deze zogenaamde 105-jarige.
(38.11:) De Armeen weigert dat, zijn afkeer voor de Turken is te groot.
Erna wordt door zijn kinderen op hem ingepraat om het maar
te doen.
40:15
Deze Armeense oplichter heeft zo’n hekel aan Turken, dat hij Sinan niet zou hebben ontvangen als hij geweten had dat het een Turk was. (Voor de goede orde: de Koerdische Sinan doet zich voor als een Turk. Documentaire komt dan geloofwaardiger over voor de kijker).
Bedenk dus dat Sinan alleen toegang tot de Armenen kon
krijgen omdat hij knielde voor hun leugens.
Als hij daar tussen ze had gezegd met dat hun Armeense
genocide een leugen was, dan was hem overkomen wat Sinan eerder zijn kameraad Ara had voorgespiegeld
als hij tussen Turkse “nationalisten” het woord genocide had gebruikt (zie verslag deel 1, op 14:18).
Ik durf zelfs te stellen dat Sinan in dat geval Armenië niet
eens levend had verlaten.
40:57
Tenslotte zien we Sinan en de oude man elkaar omhelzen. En hij
vergeeft de Turken, maar je kan aan zijn houding zien dat hij dat niet van harte doet.
43:30
De Armeen Ara tot slot de volgende conclusie trekken:
Turken moeten eerst de Armeense leugens accepteren en hun voorouders
als nazi’s uitmaken. Erna pas vergeven de Armenen de Turken. En zolang
de Armenen ze niet vergeven, zouden ze zich nooit kunnen vrijpleiten.
Zeker weten.
No comments:
Post a Comment