(Verslag deel -1- -2- -3- -4- -5- -6-)
Hieronder verslag van deel 1 (“Een kwetsbare vriendschap”)
(Het is hier te bekijken: http://www.npo.nl/bloedbroeders/22-03-2015/VARA_101372936 )
De genoemde
tijden zijn van een eigen tv-opname. Voor originele tijden moet je 7-8 seconden
bijtellen.
0:30
De Armeen Ara Halici begint goed. Meteen de gebruikelijke
verhalen waarmee deze lieden elke keer mee aankomen. We krijgen beelden te zien van het land waar de Ottomaanse Armenen
vanaf eind 19e eeuw op aasden*.
*
Ze probeerden de trucs van hun succesvolle orthodoxe christenbroeders van de Balkan te kopiëren om zich af te scheiden. Maar faalden. Dat falen om op
Anatolisch grond een Armeense staat te vestigen wordt nu met een genocide van
ze gemaskeerd.
Ara:
“In dit land woonden ooit mijn ouders en mijn grootouders.
En niemand van mijn volk is overgebleven. Ze zijn verdreven en vermoord. De
Eufraat was rood van het bloed.”
Ara, waarom wonen ze er niet meer? Kan het zijn dat ze na collaboratie in oorlogstijd met staatsvijanden en zich vergrijpen aan Turken en andere moslims (om het gebied te
zuiveren voor hun pure Armeense staat, zoals ze in Yerevan-regio destijds hadden gedaan), ze net als de Sudeten-Duitsers de rekening kregen gepresenteerd toen
de Turken Anatolië in handen lukte te houden?
2:01
Ara: “Ik wist niks van mijn Armeense achtergrond. Ik wist
niks van
de Armeense gruwelijke geschiedenis.”
Dit kan ik me niet voorstellen. We zijn jaren doodgegooid
met Armeense leugens, en dat notabene deze Armeen niks van weet klinkt niet overtuigend.
En dan zijn ouders. Die zullen hem gegarandeerd meer met hun anti-Turkse (gruwel)verhalen
overladen hebben (verderop in docu op 32:07 zien we de moeder daarmee in de weer).
Waarschijnlijk bedoelt om zo toe te werken naar een climax,
dat is deels ook gebeurd toen hij zogenaamd een “coming-out" kreeg.
Ook van Sinan Can krijg ik indruk dat hij aan het toneelspelen is.
Het is voor mij nog niet duidelijk of hij een Turk of een
Koerd is. Als dat laatste het geval is, krijgen we een soort herhaling van de anti-Turkse Koerd Ümit Üngör die met list en bedrog door Turkije
met zijn Armeense buddy een verslag maakte van de Armeense leugens*. (We wachten
af schreef ik aanvankelijk over Sinan. Maar dat is niet meer nodig. Ik las in de Trouw dat deze faker de boel zat te flessen met zijn Armeense kompaan.)
*
Zie Youtube video “de methodologie in de Armeense 'genocide' deel 1”
(Sinan en Ara hanteren dezelfde
methodologie: die van list en bedrog. Deze keer naar de argeloze kijker toe.)
De vader van Sinan had een pro-Armeense oriëntatie zegt ie,
maar zijn grootvader juist niet. Dan hebben we al een indruk in welke hoek Sinan's standpunt zou kunnen liggen.
UPDATE:
Heb een artikel in Trouw gelezen
waarin Sinan zogenaamd nu wel om is:
Sinan, als je serieus was had je
echt research gedaan. Maar je blijkt een kloon van die Turkenhatende Koerd Ümit Üngör te zijn.
4:30
Sinan rept over grond en landerijen die van de Armenen
zouden zijn geweest. (De Armenen werden na hun gejudas, zoals de 3 miljoen
Sudeten-Duitsers overkwam, grotendeels Anatolië uitgetrapt. Lot van fout gokkende minderheden in oorlogstijd: alles kwijtraken.)
8:00
Armenen willen slechts één ding: dat de Turken hun genocide
erkennen. Erna hopen ze dus geld en grond binnen te slepen.
Gezien de fraude en bedrog waarmee Armenen en hun handlangers
mee aankomen, krijgen ze om begrijpelijke redenen geen medewerking van de
Turken.
8:55
Er wordt een landkaart getoond met hoe groot Armeense controle
over het gebied was. Duizend jaar geleden zou het zo omvangrijk zijn geweest....Dat
is een sprookjeskaart, waarschijnlijk afkomstig van één of andere Armeens
nationalistische bron.
Armenen hebben nooit zulke grote gebieden in de streek onder
controle gehad. Het is altijd een minivolk geweest die als klusjesman van de
grote jongens in het gebied diende.
Fantasie-kaart Armeense heerschappij. |
(Sinan is de commentator bij die landkaart. Hij heeft zo te
zien echt research gedaan.)
9:11
Grens tussen Turkije en Armenië is nu dicht. Volgens Sinan door wederzijdse wantrouwen en haat.
Sinan,
waarom zeg je niks over de agressie van Armenië die grote gebieden van
Azerbeidzjan illegaal bezet?
De internationale gemeenschap erkent die illegale Armeense
bezetting ook niet. Turkije stelde daarop Armenië de keus om die bezetting te
beëindigen of een gesloten grens accepteren. Armenië koos voor bezetting.
Is dat wederzijdse wantrouwen en haat? Gaat goed. Ben
benieuwd hoe ver je zal gaan in verdraaiingen van feiten.
9:21
Ara’s familie komt uit Kayseri. Sinan uit Erzincan.
9:30
Na duizend jaar samen geleefd te hebben en beide volkeren nu
uit elkaar gedreven zijn, moet er in het verleden iets gebeurt zijn die dit had
veroorzaakt.
[Genoemde tijden zijn van een tv-opname. Voor originele tijden moet je 7-8 seconden bijtellen]
10:14
Sinan vraagt zich wie hun kan vertellen waarmee ze te maken
hebben. De eerste die blijkbaar dat zou kunnen moet Ton Zwaan zijn. Die zou wat
er zich honderd jaar geleden af had gespeeld uitvoerig hebben bestudeerd.
Hiermee hebben we een idee wat voor een persoon Sinan is.
Hij moet een onderzoeksjournalist voorstellen. De eerste bij wie hij naar
antwoorden gaat zoeken is een pro-Armeense fanaticus die grossiert in verkopen
van frauduleus materiaal als echt.
Sinan, ik neem aan dat je voor je met iemand gaat praten, je
eerst research doet wie de persoon voor je is? Dat die Zwaan een wetenschapper
zou zijn is niet genoeg. De frauderende professor Stapel was ook zo iemand (ze
hebben zelfs in dezelfde faculteit van Uva gezeten). Heb je gezien hoe deze Zwaan zijn scriptie begon toen hij de Armeense kwestie besprak?
Of ben je een spelletje aan het spelen? (UPDATE: lijkt erop, zie artikel in de Trouw, zie op 4:22)
10:30
Ze ontmoeten Ton Zwaan.
10:54
Ton Zwaan vertelt de twee dat bij een genocide die misdaad onder regie van een staat
gepleegd moet worden. Dus de staat moet er expliciet een bevel voor gegeven hebben. Aan leken als Ara en Sinan kan hij zijn leugens eenvoudig
slijten. Dat die het allemaal geloven is dus te begrijpen.
Daarom deze vraag aan Ton Zwaan:
Zwaan, vertel ons wat meer over de processen die de Ottomaanse staat TIJDENS de Eerste Wereldoorlog voerde tegen de meer dan 1.000
personen die wandaden hadden gepleegd tegen de Armenen. Vertel ook de betekenis
ervan voor het etiket genocide.
Niet wegduiken.
(Deze figuur wordt dus door de Nederlandse staat gefinancierd om deze anti-Turkse bedrog aan de man te brengen.)
11:02
Zwaan gaat verder met dat integraal deel van de Turkse identiteit zou zijn dat ze de Armeense leugens weigeren te erkennen. Hij snapt niet dat niemand klakkeloos beweringen accepteert die van alle kanten rammelen.
Hij wil dat de Turken zeggen dat hun voorouders nazi’s waren
geweest. Op basis van fraude, bedrog en ander valse houding zoals waarmee deze figuur zich inlaat. Zoals wegmoffelen de hiervoor genoemde processen of de vervalste Hitlercitaat.
(Straks op 21:31 zal hij de nietsvermoedende Ara een werk van de bewezen fraudeur Lepsius toestoppen. Ton Zwaan moet een wetenschapper voorstellen en zie wat hij aan het doen is. Ongelooflijk.)
(Straks op 21:31 zal hij de nietsvermoedende Ara een werk van de bewezen fraudeur Lepsius toestoppen. Ton Zwaan moet een wetenschapper voorstellen en zie wat hij aan het doen is. Ongelooflijk.)
12:15
Sinan en Ara gaan naar een feest van Armeense nationalisten.
(Er zitten
waarschijnlijk personen tussen die de moordenaars of handlangers van de genocide-terroristen van Asala of JCAG kennen.)
14:18
De gevolgen van jarenlange haat tegen de Turken die in die Armeense hoofden is geïnjecteerd zien we bij ze terug als ze gevraagd wordt of ze met een Turkse jongen
of meisje thuis zouden durven te komen. Niemand denkt eraan.
15:19
Ara schrikt enigszins van zijn Armeense broeders die zo’n
diepe haat tegen de Turken hebben.
15:25
Sinan kent die haat wel. Bij Turken zou ook zoiets leven.
(Update: in het artikel van Trouw die ik later tegenkwam,
wordt geschreven over de haat die Sinan in Armenië zelf aan den lijve
ondervond.)
Ze gaan naar een “nationalistische” herdenking van Turken.
Daar zou ook zo’n haat zijn tegen de Armenen. Je moet er zeker het woord
genocide niet in de mond nemen adviseert Sinan aan Ara.
16:05
Een Turks meisje zegt recht tegen het gezicht van de twee
toneelspelers:
Waarom zou ik iets moeten
erkennen wat mijn voorouders niet hebben gedaan?
16:50
Ondanks de waarschuwingen van Sinan gebruikt de Armeen Ara het woord 'genocide' tussen de “nationalistische” Turken. En
er gebeurt niks. We zien juist een beschaafd antwoord van een andere deelnemer
(“Een burgeroorlog kun je niet vergelijken met het woord genocide”).
Sinan erna regelmatig het woord genocide in de mond nemen,
maar nog steeds geen reactie zoals hij voorspelde.
Sinan’s waarschuwing van oppassen met dat woord blijkt lucht. Het diende om de Turken wat duister af te schilderen voor de Nederlandse kijker.
Sinan’s waarschuwing van oppassen met dat woord blijkt lucht. Het diende om de Turken wat duister af te schilderen voor de Nederlandse kijker.
(Ik moet nu echt aan de pro-Armeen Ümit Üngör denken. Die stond te hyperventileren toen hij met een auto langs het hoofdkwartier van de Turkse geheime dienst MIT reed. Zoiets merk ik nu bij Sinan. De omgevingen waarin hij verkeerde zullen hem over de Turkse "nationalisten" dingen hebben verteld die hij nu naar Ara toe ventileert.)
17:16
Sinan Can weet nog niet of het om een genocide gaat of niet. Hij is dus aan het toneelspelen. Dit leidt ik af uit bijvoorbeeld de pro-Armeense fanaticus Ton Zwaan serieus nemen of een landkaart van Armeense
nationalisten tonen.
18:06
Over de Armeense travestie-monument in Almelo.
Turken hadden erna massaal gedemonstreerd (Logisch, ze
worden immers op basis van fraude en leugens als genocidiale maniakken en nazi's
versleten).
19.20
Sinan vraagt zich af of Nederland de Armeense (non)genocide
erkent en heeft het over de motie Rouvoet van 2004. Dat is een parlementaire erkenning. Zulke erkenningen zijn van een andere kaliber dan erkenningen door de regering of de staat. (20:.58) De Nederlandse staat erkent die Armeense claim officieel dus
niet.
[Genoemde tijden zijn van een tv-opname. Voor originele tijden moet je 7-8 seconden bijtellen]
21:08
De Armeen Ara snapt maar niet waarom er twijfel is over de
echtheid van hun genocide. Hij wijst naar foto’s.
Ara, de foto’s die je ziet zijn geen bewijs voor een
genocide. Zeg me, is dit bewijs van een genocide:
Of deze:
(Relocatie Japanse Amerikanen in de VS. Japanse burgers, man/vrouw/kind worden door gewapende Amerikaanse soldaten begeleid naar relocatiekampen in het binnenland.)
Of hij wijst naar krantenartikelen van toen, zoals waarin staat “800,000
Armenians counted destroyed” (“800.000 Armenen vernietigd”) uit de The New York
Times. Er staat ook dat Viscount Bryce dat voor het Britse parlement had
verteld.
Krantenberichten kunnen geen bewijs voor een genocide zijn.
In de eerste plaats is een krantenbericht geen bewijs voor
een genocide. Dat wordt bevestigd door de inhoud van dat artikel. Wie is die Viscount
(Lord) Bryce? Dat is de Britse intrigant die werkte in de Britse Leugenfabriek, de producent van
menige publicatie waarmee Armenen en hun aanhangers mee zwaaien.
Dat cijfer dat genoemd werd door de intrigant van de Britse
oorlogspropaganda wordt overal rond deze serie genoemd. Voorbeeld met VARA:
Beoordeel hoe serieus dat cijfer is: 'Hebben de Turken de dood van 1,5 miljoen Armenen op hun geweten?'
21:31
Ton Zwaan die eerder op 10:14 om raad werd gevraagd omdat hij "wat er zich 100 jaar geleden had afgespeeld, uitvoerig had bestudeerd" komt weer in beeld.
Hoe uitvoerig hij deze materie had bestudeerd gaat nu blijken.
Hoe uitvoerig hij deze materie had bestudeerd gaat nu blijken.
Hij stopt de Armeen Ara een boek in ringband toe. Ara erna erin duiken en zich druk om maken. We zien de titel van dat werk wat Ara van slag maakt: “Marteling der Armeniërs in
Turkije”.
22:26
Erna Ara gebiologeerd het werk lezen. Hij leest van
vreselijke misdaden op Armenen door die boosaardige Turken. Hij weet nog altijd niet wat hij aan het
slikken is.
In de intro heb ik het over dat werk gehad. Ik zal het herhalen:
Dat
werk is van de hand van de Duitse dominee en bewezen fraudeur Johannes Lepsius.
Ara, geen zorgen jongen. Als zelfs figuren die op universiteiten rondlopen zoals Taner Akçam, Ton Zwaan, Houwink Ten Cate of Ümit Üngör daartoe al niet in staat zijn (het kunnen onderscheiden van feit en fictie), hoef je je niet voor te schamen.
23:15
“Coming-out” van Ara. Hij beweert dus dat hij in het verleden niks van
geweten te hebben.
Ara ontmoet de Armeense journalist Heiko. (24:24) Diens
vader had de Armeense beschuldigingen onder de aandacht van Nederlandse politici
gebracht en erkenning voor proberen te krijgen. Dat terwijl ze toen links en
rechts aan het moorden waren (Armeense genocide-terreur). Daarom werd de
vader de deur gewezen.
25:35
De Armeense journalist rechtvaardigt de moorden op
onschuldigen met dat de dialoog uitgeput was en moorden voor die Armeense
leugens blijkbaar logische gevolg was. Geen één veroordeling van die Armeense
terreur door hem.
Het goedpraten van die vele moorden op onschuldigen tussen
1973-1985 is één van de zaken die je onder de Armeense gemeenschap tegenkomt.
Niemand die het veroordeelt. Men vindt het normaal.
Ara vindt dat niet kunnen, dat geweld fout is. Hij één van
de weinigen die die misdaden van Armenen afkeurt om die aantijgingen van hun erkend te
krijgen.
26:03
Over een mislukte aanslag op de Turkse ambassadeur in 1982.
Zijn naam wordt niet genoemd, dat in tegenstelling tot de
Armeense misdadiger (26:34; Penyemin Evingulu)*.
* Namen
personen niet noemen kom je tegen als men de ander wil depersonificeren, als
non-mens slijten.
Die Turkse diplomaat die aan de moordenaarshanden
ontsnapte was Kemalettin Demirer. Hij was consul, niet ambassadeur zoals ze in
de docu verkondigden.
26:18
Tijdens het proces protesteerden menige Armeen tegen zijn
vervolging. Het bedrijven van terreur vonden Armenen dus niks verkeerds aan.
26:26
Ze spraken met de Armeense genocide-terrorist.
Net als de Armeen Heiko in Nederland, geen veroordeling. De Armeense crimineel heeft ook geen spijt
van de misdaad. (27:00) Zelfs zich op de borst kloppen dat ze veel zouden hebben bereikt met de moord op
tientallen onschuldigen.
27:40
Wat ik opvallend vond was dat Ara wat lacherig deed. Een
mede-Armeen probeerde met een pistool een onschuldige af te schieten. (Sinan had
ook een soortgelijke houding.)
28:10
Ara over dat het zo onder de aandacht moest komen.
Onschuldigen moesten dus voor sterven...
Dit gedrag van hem is afwijkend dan zijn eerdere bewering dat hij geweld afkeurde. Zo'n gedrag kom je tegen bij iemand die toneelspeelt, aan het faken is. Misschien dat hij zich versprak.
Update [7 april]:
In
verslag van deel II zag je deze elementen terugkomen.
Op
17:16 zie je een soort bewondering voor Armeense terroristen van 1890’s
doorklinken als hij beweert dat ze niet bang zouden zijn geweest (door terreur
te bedrijven). Op 19:46 claimt hij dat Armeense terroristen van 1890’s geen
terreur bedreven, maar “terugvochten”.
28:14
Sinan werpt tegen dat die terreurdaden Armenen in feite
mislukt is. De Armenen wilden de Turkije met moorden dwingen hun leugens te
erkennen. Al die moorden hebben dat niet opgeleverd.
28:20
Sinan rept over de moord op Ahmet Benler in 1979 in Den Haag. We krijgen filmbeelden van deze moord te zien.
Video van de scène van de moord:
28:54
Op scherm oude tv-beelden van Armeense genocideterreur.
Er wordt melding gemaakt van vermoorden 58 Turken, waarvan
34 diplomaten.
29:40
Sinan weken boeken lezen van de Turkse kant over kwestie. Hij
krijgt een beeld van Armenen die bij niet krijgen van hun zin, overgaan tot
geweld.
31:30
Ara gaat zich steeds meer verdiepen in zijn Armeense roots.
32:07
De moeder van Ara vertelt over hun familieverleden.
Zij vertelt een verhaal van haar grootouders (32:20). Dat
haar grootvader gereloceerd werd en dat haar oma met een baby was
achtergebleven. De moeder werd als “slavin” bij een buur opgenomen. De baby zou
zijn gedood door “een soldaat, door een Turkse soldaat gedood eigenlijk”.
(Let op het woord “eigenlijk”, de Armeense weet blijkbaar niet
waar ze het over heeft, net of ze een verzonnen verhaal opdist).
Ik geloof niks van dat Ara niets van die verhalen eerder had gehoord en pas met de docu een coming-out kreeg. Het is volgens mij één en al toneelspel van Ara.
34:20
Ara: “Dat was de deal. Mijn overgrootmoeder mocht leven als zij
erin toestemde om slaaf te worden.”
Ara, bij een genocide zou dit niet gedaan worden. Iemand als
slaaf, in dit geval nemen als tweede vrouw, het leven sparen. De Duitse nazi’s
zouden van Rassenschande hebben gesproken. Informeer bij die Ton Zwaan of hij
je meer kan vertellen over Rassenschande.
35:15
Sinan uit zijn twijfels over de verhalen die Ara in het boek
van Ton Zwaan leest. Zoals in voeten spijkers timmeren. (Hij zat goed. Dat werk was van de hand van de Duitse fraudeur Lepsius.)
36:43
Sinan houdt er rekening mee dat hij de Armeense leugens zou
kunnen erkennen.
37:17
Bijeenkomst Armenen met de Armeense ambassadeur. Die haalt
de vervalste Hitlercitaat aan.
[Genoemde tijden zijn van een tv-opname. Voor originele tijden moet je 7-8 seconden bijtellen]
37:37
Sinan in gesprek met Haydan Mardikjian die hij tijdens die
bijeenkomst wilde ontmoeten. Haar grootouders kwamen ook uit het gebied waar
Sinan afkomstig is (Erzincan). Volgens Sinan zou bijna 50% van het gebied Armeens zijn geweest.
Kijken welke research deze onderzoeksjournalist heeft
gedaan.
Het lijkt erop dat hij weer bij Armeens nationalisten of hun
sympathisanten informatie heeft ingewonnen. Bij hun kom je die fantasiecijfers
tegen.
De Ottomaanse provincie Erzurum, waar Erzincan onder valt,
had in werkelijkheid een Armeens aandeel in de bevolking van nog geen 20%.
38:36
Mardikjian laat een video uit 1991 zien waarin haar
grootvader getuigt van de bloeddorstige Turken. Hij zou toen 12 jaar zijn
geweest. Turken hebben zulke getuigen ook van Armeense misdaden.
Voorbeeld:Armenian Barbarism in Anatolia: an Eye Witness Account:
(Armeense barbaarsheid in Anatolië: een ooggetuige vertelt)
44:25
Ara brengt de hoofdvraag van de docu onder de aandacht:
Is er door de Ottomaanse regering in 1915 doelbewust een genocide
gepleegd op de Armeniërs? Zo ja, hoe heeft dat kunnen gebeuren?
44:48
Commentaar-stem kondigt deel 2 aan en sluit af met:
Waarom kregen de Turken een hekel aan de Armeniërs en waarom zijn de Armeniërs daar zo bang.
Ik krijg steeds meer de indruk dat Sinan boel zit te
flessen.
UPDATE: vermoeden klopte.
Net als de Turkenhatende Koerd Ümit Üngör die dat flikte. Die trok met zijn Armeense buddy door Turkije, iedereen
beliegend dat ze een reisreportage aan het maken waren.
Dat geintje zit Sinan nu te herhalen met zijn buddy, de
coming-out Armeen Ara. Sinan doet nu alsof hij niet zeker weet of hij de
Armeense leugens wel of niet moet geloven .
Sinan snapt best dat als hij had gezegd dat de Armeense
(non)genocide geen genocide was, dat hij zijn carrière in Nederland kon
vergeten. Zoveel vrijheid van meningsuiting heerst er in Nederland.
44:36
Erik-Jan Zürcher, een andere kontkusser van Armenen, had ze van adviezen
gediend,. Eerder kwam de pro-Armeense fanaticus Ton Zwaan aan bod. Op deze
manier krijg je 100% een genocide uit de bus.
We hebben nu een indruk wie aan het werk zijn in deze
nep-docu. .
Tot slot nog een belangrijk element die ik tegenkwam in de
documentaire.
Het ontbreken van de massamoorden door toedoen van Armenen
destijds.
De Armeense terroristen die in de jaren ‘70-’80 Turkse
diplomaten vermoordden voor deze Armeense leugens kwam kort aan bod in de
uitzending. Maar geen één woord over het bloed die aan handen Armeense beulen kleeft
in 1915 en enkele jaren erna.
De focus van de charlatans in deze docu is alleen maar de ellende en lijden die de Armenen is overkomen. Niks over misdaden van Armenen destijds. Dat noemt men racisme. Het negeren van lijden en sterven van Turken en andere moslims door toedoen van de Armenen.
Dit is een racistische manier van werken die je ook ziet op westerse universiteiten zoals bij de Universiteit van Amsterdam of die van Utrecht. Het racisme dat je bij lieden zoals Ümit Üngör, Ton Zwaan of Erik-Jan Zürcher tegenkomt waarbij de Turkse kant van gebeurtenissen weggemoffeld wordt om er een genocide uit te slepen.
(Update: in latere delen besteden ze aandacht aan, maar racen snel doorheen. Focus docu is immers lijden en sterven van Armenen.)
In de Armeense/westerse racisme is geen plaats voor het Armeense slagerswerk op deze Turken. |
(Verslag deel -1- -2- -3- -4- -5- -6-)
No comments:
Post a Comment