(Verslag deel -1- -2- -3- -4- -5- -6-)
[Voor de volledigheid en archivering maak ik de verslagen van de resterende delen van de serie Bloedbroeders nu af.]
Deel 5 is hier te bekijken: http://bloedbroeders.vara.nl/media/338084. Titel van dit
deel heet 'Het grote woord'.
Dit verslag bestaat uit twee stukken: part 1 en part 2.
0:05
We zien een ravijn waar de Eufraat door stroomt. Sinan Halici* erna de Turken voor de Nederlandse kijker als wrede
misdadigers slijten met “Duizenden Armenen naar beneden gegooid”.
* Hij is dus van Koerdische afkomst (zie verslag deel 4 part 3, op 41.34), maar geeft zich voor de kijker uit als Turk. Zo komen zijn beweringen overtuigender over. Anders werpt iedereen immers tegen ‘Wacht, het is een Koerd met anti-Turkse intenties’.
Sinan zou in dat gebied land erven. Zijn vader is dus een
grootgrondbezitter. Land zou zijn familie van Armenen hebben gestolen beweert hij. In deel 4 heeft hij dat ‘stelen’
niet hard kunnen maken (zie verslag deel 4 part 1, op 15:58).
Deze kerel bukt heel diep voor de Armeense G-maffia. Niet alleen Turken haalt hij door de slijk met fantasieverhalen en bedrog, maar zelfs zijn eigen familie offert hij op om te scoren.
0:30
Hij wil weten of de Armenen verraad hebben gepleegd of de Turken die
beschuldiging verzonnen hebben.
2:00
Na door Sinan als wrede misdadigers afgeschilderd te zijn neemt zijn vriend
Ara het stokje over. De Turken worden als volgt als barbaren verkocht aan de
Nederlandse kijker (merendeels christen of in die milieus opgevoed):
een eeuwenoude Armeense klooster met een grote
bibliotheek hadden ze omgeturned tot onder meer geitenstallen.
3:58
Ze polsen een Armeen in Mush naar andere Armenen. Zoals je van een Armeen
kan verwachten haalt hij zijn Armeense rekenmachine te voorschijn en beweert
(4.14:) dat bijna een kwart van de inwoners van de stad Armeense wortels zouden
hebben. [Stad telt overigens ruim 82.000 inwoners.]
7:30
Sinan is op zoek naar massagraven. Dat kan immers een mogelijke genocide
onderbouwen.
7:50
In een Koerdische dorp (Kurukoy) hadden de bewoners kortgeleden een
grafkelder met 18-30 skeletten gevonden. Misschien is dat zo’n bewijs. (8.47:)
De dorpelingen hadden meteen journalisten gebeld om ze te verwittigen dat ze
bewijs voor een Armeense genocide hadden ontdekt.
Geloofwaardig: dorpelingen zien meteen dat ze met skeletten uit 1915 te maken hebben. De enige skeletten die je in die streken kan opgraven zijn van Armenen, zeker weten. Andere volkeren hebben er niet geleefd.
Hieronder de toegang tot de grafkelder. De Koerdische experts van het dorp wisten het zeker: hier liggen Armeense slachtoffers van de evil Turken begraven.
Geloofwaardig: dorpelingen zien meteen dat ze met skeletten uit 1915 te maken hebben. De enige skeletten die je in die streken kan opgraven zijn van Armenen, zeker weten. Andere volkeren hebben er niet geleefd.
Hieronder de toegang tot de grafkelder. De Koerdische experts van het dorp wisten het zeker: hier liggen Armeense slachtoffers van de evil Turken begraven.
In ieder geval kwamen geleerden langs om er onderzoek naar te doen. Het bleek te gaan om eeuwenoude resten van overledenen, maar de Koerdische dorpelingen weten wel beter. (11.07: het ging om graven uit de Romeinse tijd)
9:45
Om hun pro-Armeense versie over de skeletten te staven halen de makers van
de documentaire iemand uit Zweden erbij. Ene David Gaunt. Zijn specialisme is
de 'Assyrische genocide', een andere nongenocide die Europese heksenverbranders* de Turken in de schoenen proberen te schuiven.
* Heksenverbrander slaat
op personen die onschuldigen veroordelen. Was in middeleeuws Europa schering en
inslag. Kostte duizenden het leven.
11:25
De pseudo-Turk Sinan rept over 'Een volslagen zotverhaal' als de resultaten
van Turkse onderzoeken naar die skeletten besproken worden. De knecht van
Armenen maakt verdachtmakingen tegen Turkije met dat die bewijsmateriaal zou
vernietigen waardoor men geen massagraven zou vinden*.
* Elke keer als de uit de duim verhalen
van deze charlatans niet houdbaar blijken, verkondigen ze dat de bewijzen wel
zouden zijn 'verdonkeremaand' of 'vernietigd' en dergelijke door de Turken.
Vergelijk ook 27:29 waar Turken
'bewijzen vervalsen' volgens deze fantasten.
Anders houden ze de bewijzen in
hun archieven vast waar niemand mag komen (zie part 2, op 38:00).
Voorgaande kun je als volgt aanduiden:
Beschuldig iemand van een misdaad. Als
erna geen bewijzen getoond kunnen worden, dan claimen dat die verdonkeremaand
of vernietigd zijn. Anders beweer je dat bewijzen die de onschuld van diegene
aantonen vervalst zijn. Of dat er wel bewijzen voor schuld diegene zijn, maar
dat die het ergens verborgen houdt.
Op deze manier kun je dus elke
beschuldiging bij anderen in de schoenen schuiven.
Dit is dus het fantasie-universum
waarin deze charlatans verkeren.
Deze toneelspeler doet dus voor de kijker faken dat hij nog niet weet of er
een genocide had plaatsgehad, maar voorgaande laat zien dat hij overduidelijk
als pleitbezorger van de Armenen optreedt.
12:22
De Koerdische dorpelingen vertellen dat ze destijds in WO1 opdracht hadden
gekregen om Armenen te vermoorden. Waarschijnlijk deden de Turken dat met de
bedoeling om de Koerden erna te bestraffen. Echt geloofwaardig.
12:30
We zien foto’s met skeletten. In de eerste twee is de verdeling
donker-licht niet in orde. Het is net of men twee foto’s in elkaar gemengd
heeft.
Voorbeeld tweede foto: (Let op de donkere delen links en rechts. Midden is het lichter)
Echtheid deze foto is dus dubieus. Vandaar dat je deze foto niet op officiële
“serieuze” Armeense sites zal tegenkomen.
De flessentrekkers van de door de Nederlandse staat gefinancierde NPO/VARA zenden dus zulke materiaal uit om de Armeense leugens als echt te slijten*. Het is 2015. Niet 1920 of zo waarin men elke
goedkope 'photoshop' als echt kon slijten.
* Flikten ze ook in deel 4 part 3 (op onder meer 32:45).
Mijn advies aan Turkije:
Neem fotospecialisten in de arm, die halen zulk bedrog er zo eruit.
Publiceer die bevindingen, ook op internet.
12:40
Sinan probeert de foto’s geloofwaardig over te laten komen met dat er
soldaten en priesters erop staan. Dus als je bij een foto priesters ziet staan,
dan is de foto authentiek... Ongelooflijke logica.
Hij vervolgt met dat die botten gewoon en bloot in het zand van de Syrische
woestijn te vinden zijn.
Sinan, na de Eerste Wereldoorlog kregen de Britten en
Fransen het gebied in handen. Als er daadwerkelijk massagraven van jouw
nongenocide waren geweest, dan hadden we nu van die oorlogsvijanden van de
Turken menige foto en zelfs filmbeelden moeten hebben.
Die zijn er niet.
Daarentegen zit jij de kijker met onduidelijke foto’s,
waarvan origine niet eens bekend is, van alles voor te schotelen.
13:40
De Armeense buddy Ara van Sinan steeds teleurgestelder. Vindt Sinan maar ook
een uitslover die alleen maar 'op zoek is naar bewijzen'. (Fake-alert: toneelspel
van deze twee).
13:55
Sinan stelt zich de vraag of er een doelbewuste politiek was om alle Armenen uit
te roeien. Hij vindt de bewijzen tot nu toe niet genoeg om te spreken van een
genocide.“Getuigenissen” zijn er, maar de getuigen zijn onderhand overleden.
Over welke getuigenissen heeft hij het over? Die uit de fantasieboeken van Lepsius de fraudeur ? Of de joodse nazi Henry Morgenthau? Of die van de Britse Leugenfabriek?
14:19
Misschien dat in Istanbul en Ankara bewijzen te vinden zijn.
14:40
De Armeen Ara ergert zich aan Sinan's uitsloverij. Zelf heeft hij al genoeg
'bewijzen' gezien: materiaal van de fraudeurs Lepsius of Morgenthau. Of uit het
sprookjesboek van zijn mede-Armeen Kevorkian (zie verslag deel 3 part 2, op 33:01).
15:16
We zien nog zo’n bewijs waarmee Ara overtuigd is van de schuld van de
Turken: de publicatie 'De veertig dagen
van de Musa Dagh'.
Het is geschreven door de joodse auteur Franz Werfel. Hij gebruikte
materiaal van Lepsius ('Germany and Armenia') en documenten
van de fraudeur Andonian.
De roman beschrijft Armeense collaboratie met oorlogsvijanden in het gebied
van Hatay (bij Adana). Ze hadden 'heldhaftig'
het Turkse leger weerstaan en ontsnapten tenslotte op Franse oorlogsschepen.
(Frankrijk was dus oorlogsvijand van het Ottomaanse Rijk).
Een opgepimpt
verhaal over Armeense verraad, nu gegoten in de vorm van helden die de
bloeddorstige Turkse barbaren weerstaan.
Het is dus een roman. Nogmaals: een roman.
Dat is voor Ara bewijsmateriaal om de Turken als genocidiale maniakken te slijten.
(Ara hoeft zich niet te schamen. Zelfs figuren die zich voordoen als
professor gebruiken zulke romans als bewijs voor een genocide)
17:40
Ara gaat naar een dorp (Vakifli) in Turkije waar heden alleen Armenen wonen. De Armeen vindt dat hij voor het eerst een vrijhaven van Armeense
cultuur tegen is gekomen. Waar “geen vernietiging en dood is”.
Advies aan Turkije:
We zien hem de Turken aan de lopende band als barbaren (en wrede figuren) slijten. Publicaties van bewezen fraudeurs als Morgenthau, Lepsius of romans (Werfel), enzovoorts dienen daarbij als oriëntatie. Dit is pure zwijnerij.
Turkije moet zich afvragen of zo iemand toegang tot Turks grondgebied hoort te hebben.
Zijn naam invoeren in douane-systeem. Als hij Turkije wil binnenkomen dient hij eerst een forse boete te betalen (voor bijvoorbeeld de fonds voor slachtoffers van Armeense genocide-terorisme). Erna dient hij een excuusverklaring te ondertekenen voor zijn smeerlapperij in deze serie. Dit ook voor zijn kompaan Sinan instellen.
Eventueel Kees Schaap ook meenemen, de eindverantwoordelijke van deze perverse serie.
We zien hem de Turken aan de lopende band als barbaren (en wrede figuren) slijten. Publicaties van bewezen fraudeurs als Morgenthau, Lepsius of romans (Werfel), enzovoorts dienen daarbij als oriëntatie. Dit is pure zwijnerij.
Turkije moet zich afvragen of zo iemand toegang tot Turks grondgebied hoort te hebben.
Zijn naam invoeren in douane-systeem. Als hij Turkije wil binnenkomen dient hij eerst een forse boete te betalen (voor bijvoorbeeld de fonds voor slachtoffers van Armeense genocide-terorisme). Erna dient hij een excuusverklaring te ondertekenen voor zijn smeerlapperij in deze serie. Dit ook voor zijn kompaan Sinan instellen.
Eventueel Kees Schaap ook meenemen, de eindverantwoordelijke van deze perverse serie.
18:38
De afkeer en haat van Armenen die we regelmatig in de serie hebben gezien,
blijkt ook deze Armenen van het dorpje Vakifli te treffen. Ze worden volgens
een dorpeling niet als echte Armenen gezien. Notabene mede-Armenen bejegenen dus
deze mensen als inferieur.
19:38
We krijgen voor het eerst andere deskundigen te zien die de Armeense
beweringen niet hersenloos nahollen.
De eerste is de historicus Mehmet Perinçek die de Russische archieven heeft
onderzocht. Daarin is veel materiaal te vinden over de samenwerking van de
Armeense Dashnaks* en het Russische invasieleger
in Oost-Anatolië.
* Organisatoren van Armeense vijandelijkheden tegen hun eigen staat. In oorlogstijd altijd draconische gevolgen.
Die massale Armeense verraad en guerrilla achter de fronten onder hun leiding diende om de invasie te vergemakkelijken en had geleid tot de relocatie van Armenen in het gebied.
Die massale Armeense verraad en guerrilla achter de fronten onder hun leiding diende om de invasie te vergemakkelijken en had geleid tot de relocatie van Armenen in het gebied.
Volgens de Russische archieven was er geen sprake van een genocide, maar
wederzijdse moordpartijen.
Een ander gegeven dat de archiefstukken laten zien is dat de Armenen werden
opgehitst door westers imperialisme [en Rusland] zodat Anatolië verscheurd
[verzwakt] werd. Het derde wat men uit die stukken kan concluderen is dat het
om zelfverdediging van de Turken ging [relocatiemaatregelen tegen Armeense
verraad, oorlogsfronten niet laten instorten].
Armeense knechten die het pad gingen plaveien voor de Russen. |
20:49
Sinan schrikt van dit alles. Hij vertelt ook dat de Turkse nationalisten* allemaal het boek van Perinçek zouden hebben
gelezen.
Vreemde bewering. Dat die 'evil nationalisten' een algemene kritische
houding aannemen wil niet zeggen dat ze allemaal dat boek van Perinçek onder ogen
hebben gehad.
* Die kwade gasten zouden volgens hem de Armeen Ara
zo ongeveer verscheuren als hij tussen ze het woord ‘genocide’ in de mond zou nemen (zie verslag deel 1, op 16:50).
21:30
Perinçek gaat in op de relocatie. Die was dus niet een instrument om Armenen uit te roeien (zie ondermeer de relocatie van
Japanse Amerikanen in WO II). Het diende om de oorlogsfronten van het
Ottomaanse leger niet te laten instorten. Ontnemen voedingsbodem van de massale
Armeense guerrilla.
21:51
De historicus Perinçek toont de nep-Turk Russische documenten, maar die
gelooft het niet omdat hij het niet kan lezen. (vergelijk zijn gehuichel in part 2 op
38:16)
Sinan vindt het kwalijk dat de gehele Armeense bevolking moest lijden voor
acties "van een klein groep Armeense nationalisten".
Dat is onwaar: niet de gehele Ottomaans Armeense bevolking werd
gereloceerd. Honderdduizenden Armenen in westelijk Anatolië kregen niet te
maken met de relocatie.
(Sinan was een onderzoeksjournalist. Van zulke mensen verwacht je eerst
research voor ze zulke beweringen verkondigen.)
Conform zijn pro-Armeense oriëntatie ontbreekt het bagatelliseren niet: hij heeft het over “een klein groepje Armeense nationalisten”.
We praten over duizenden en duizenden Ottomaanse Armenen. In bijvoorbeeld Sarikarmis hadden de Turken met ze kennisgemaakt. En menige divisies moest het Ottomaanse leger achter de fronten aanhouden om de guerrilla van Armenen in toom te houden. Armeense guerrilla was in staat om wekenlang tegen hele legermachten te vechten, konden grote steden zoals Van of Mush innemen. Dat doet echt niet 'een klein groepje Armeense nationalisten'.
We praten over duizenden en duizenden Ottomaanse Armenen. In bijvoorbeeld Sarikarmis hadden de Turken met ze kennisgemaakt. En menige divisies moest het Ottomaanse leger achter de fronten aanhouden om de guerrilla van Armenen in toom te houden. Armeense guerrilla was in staat om wekenlang tegen hele legermachten te vechten, konden grote steden zoals Van of Mush innemen. Dat doet echt niet 'een klein groepje Armeense nationalisten'.
(22:14) Hij doet gewichtig over 'academische logica'. We hebben in eerdere delen gezien hoe het gesteld was met het logische denkvermogen van deze Armeense fantast. (zie daarvoor bijvoorbeeld verslag deel 3 part 2, met onder meer in 33:01)
(part 2)
No comments:
Post a Comment