Wednesday, March 18, 2015

Ahmet Benler: alsnog een herdenkingsmonument


In de serie Moorden in naam van een Armeense genocide besprak ik ook de moord op Ahmet Benler.

Twee weken terug had ik over een monument ter nagedachtenis van deze onschuldige vermoord om Armeense beweringen.

Dat monument is vandaag opgericht.



Zie voor meer informatie artikel "Monument in Den Haag voor door Armenen vermoorde Ahmet Benler" uit http://turks.nl.




Opmerking [20 maart]: 
Voordat misverstanden ontstaan over de aantallen slachtoffers. Op bovenstaande herdenkingsmonument worden 38 slachtoffers genoemd (Ahmet Benler en 37 anderen).
Volgens mijn analyse hebben Armeense genocide-terroristen 60 onschuldigen vermoord. Dit zijn Turken en niet-Turken. Bovendien neem ik van de Turkse slachtoffers zowel diplomaten als niet-diplomaten mee in deze opsomming. 

Daarnaast beperkte ik me alleen tot de moorden vanwege Armeense genocide-terrorisme. Andere terreurorganisaties vermoordden ook Turkse diplomaten zoals de Griekse terroristen van 17 November Groep die in 1991 Çetin Görgü en in 1994 Ömer Haluk Sipahioğlu hadden gedood. Deze misdaden vallen buiten mijn analyse.

Het cijfer van het herdenkingsmonument heeft alleen betrekking op de Turkse slachtoffers en ook alleen diplomaten en hun naasten (denk behalve Ahmet Benler ook aan de 14-jarige Neslihan). Ook de moorden zoals die op Çetin Görgü en Ömer Haluk Sipahioğlu zullen in dat cijfer meegenomen zijn.

 

No comments: