Wednesday, June 20, 2012

De charlatan-club (IAGS)


De allereerste keer dat ik me bewust werd van de Armeense claims was een krantenartikel die de ene na de andere veroordeling van Turkije opsomde. In dat artikel wezen diverse westerse organisaties of instellingen met een beschuldigende vinger naar de Turken.

Eén ervan was de Raad van Kerken. Dat kon ik enigszins begrijpen (christelijke orgaan die moslims beschuldigd). De andere organisatie die de Turken een megamisdaad toeschreef kwam me serieuzer over. Dat was de organisatie van genocide-deskundigen (de International Association of Genocide Scholars, afgekort IAGS). Bij zulke mensen vertrouw je op hun deskundigheid. Als ze iets beweren, dan zal het wel gegrond zijn. 

Maar tegenwoordig heb ik een ander beeld van deze club: ze lijken me hersendood.

Als voorbeeld wil ik een open brief van deze club bespreken, ook te vinden in http://www.voelkermord.at/docs/Scholars_Denying_IAGS.pdf 

In deze brief proberen ze de geleerden te discrediteren die kritisch zijn op de Armeense claims. De strekking is als volgt:
‘Turkije is een slecht land, dus is het verkeerd om het voor ze op te nemen. En geleerden die het toch doen, bedrijven geen wetenschap, maar laten zich in met een duister agenda’.

Deze manier van beschuldigen was al een indicatie met wat voor types we te maken hebben in deze club van ‘genocide-deskundigen’. Hun oneerlijke gezichten krijgen meer belichting wanneer we kijken naar de inhoudelijke onderbouwing van hun Armeense genocide.

Ze beweren dat deze genoncide van alle kanten wetenschappelijk bewezen zou zijn. En sommen hiertoe allerlei materiaal en documenten op om indruk te maken.

En daarin laten ze zien dat ze nooit een wetenschappelijke opleiding hadden mogen volgen, laat staan universitaire diploma’s krijgen.
Zoals zwaaien met de Britse Blue Book*, Henry Morgenthau** of de Ottomaanse krijgsraden van 1919***
* Geproduceerd door de Britse ‘Leugenfabriek’: zie in 'De Britse Leugenfabriek’.
*** Deze werden door de Britse en Franse bezettingsmachten omschreven als ‘travestie van recht’, zie 'De Ottomaanse krijgsraden van 1919-1920'.

(Opvallende: ze noemen niet de vervalste Andonian-documenten die vaak opduiken in hun propaganda.)

Als je met bovenstaand materiaal een beschuldiging onderbouwd, dan heb je geen integriteit. Bij leken kan ik het me voorstellen, maar wetenschappelijk opgeleide personen? Die horen een kritische houding aan te nemen op bronmateriaal als ze daarmee beweringen onderbouwen. Tijdens hun jarenlange studie wordt ze dat keer op keer ingeprent.

Ieder die zijn naam aan deze club van bedriegers verbindt zou van universiteiten en andere wetenschappelijke centra verwijderd moeten worden. Deze charlatans zijn een grote schande voor de wetenschap.

No comments: